Det är något väldigt speciellt med industriell design, det är svårt för mig att uttrycka mig genom ord om hur stark min passion är för mitt yrke. Jag har genom mitt yrke varit med och format många intressanta produkter som haft en stor inverkan inom olika branscher. En gång fick jag förfrågan att hjälpa till och ta fram en design för ett extraljus från företaget Svealight och det var inget omfattande projekt, i alla fall inte i den storleken som jag är van vid men det var spännande.
Det fanns många utmaningar och hinder på vägen men till slut kände jag bekväm med slutresultatet. Ett vanligt problem är okunskap, för mig som arbetar ständigt med nya produkter så tvingas jag studera och lära mig så mycket som möjligt om ämnet innan mitt arbete kan påbörjas. Man måste förstå hur extraljuset på bästa sätt ska kunna utformas för att inte förstöra bilens utseende, det får alltså inte degradera bilens design på något vis vilket många lampor tyvärr lyckas med. Den bästa extraljus lampan är en väldigt subjektiv fråga som är svår att besvara. Av denna anledning så har det blivit populärt med led ramper på personbilar som anses som ett mer diskret alternativ till runda klumpiga ljus.
Jag hoppas få en ny förfrågan i framtiden inom belysning och framförallt då fordonslampor som jag utvecklat ett intresse för som jag inte hade tidigare. Jag tycker det är rätt snyggt att montera både led ramp och extraljus förutsatt att man har en bil som passar till detta, som till exempel en Dodge Ram eller Ford F150 Raptor, med andra ord ingen Volvo.